Aflată la a XII-a ediție, tabăra de instruire în escaladă, alpinism și via-ferrata își redeschide porțile din data de 1 mai 2025. Cursurile se vor desfășura în mod interactiv, pe nivele. Fiecare echipă va avea programa sa specifică nivelului de cunoaștere.
Structura cursurilor pe nivele:
Începător (trasee de escaladă până la gradul 6-; trasee de via-ferrata până la gradul C):
- folosirea corectă a echipamentului individual;
- nodurile de bază folosite în escaladă, legarea a două corzi;
- învățarea filării capului de coardă;
- poziții de înaintare: ramonaj, șpraiț, bavareză;
- tipuri de prize, metode de prindere;
- căderile în manșă;
- învățarea rapelului, back-up, asigurare, poziția corectă de rapel;
- reguli și noțiuni de bază în traseele de via ferrata.
Mediu (trasee de escaladă până la gradul 6+; de alpinism 2B – 3A si de via-ferrata până la gradul C/D):
- noduri folosite în escaladă și alpinism;
- tehnica filării capului de coardă;
- poziția corpului, tehnici de înaintare;
- învățare parcurgere traseu cap de coardă cu back-up din top;
- echipare trasee, montare topuri (în două puncte solide) – primele noțiuni despre amaraje;
- dezechipare top;
- exersare rapel, realizarea topurilor pentru rapel;
- noțiuni din alpinism folosite în traseele de via-ferrata, creșterea siguranței în pasajele dificile.
Avansat (fără limită de grad):
- legarea a două corzi inclusiv sub tensiune, noduri folosite la amaraje în alpinism;
- tehnici de asigurare și autoasigurare;
- recuperare echipament din perete;
- realizarea amarajelor în escaladă / alpinism în funcție de situațiile întâlnite, dezbaterea diverselor tipuri de amaraje, regrupare cap cu unul / doi secunzi, manevre de coardă, verificare și convenții între coechipieri;
- tehnici de rapel, rapel dirijat, auto-blocare, pași de urmat între două rapeluri succesive – retragerea din trasee;
- aplicarea tehnicilor din alpinism în traseele de via ferrata, asigurare coechipieri în pasajele dificile / expuse, retragerea / salvarea din traseele de via ferrata;
- inițiere în alpinism, autoasigurare în regrupări;
- alte teme specifice.
PROGRAM:
Ziua 1, joi, 1 mai, ora 12:30: întâlnire în parcarea auto de la Vila Nico comună cu cea de intrare la Peștera Muierii. Amplasare tabără de corturi, organizare, briefing, verificare echipament, împărțirea pe echipe (începători / mediu / avansați), descrierea zonei, regulament și formulare de înscriere. Începând cu ora 15:00 vom avea primul contact cu stânca în cadrul fiecărei echipe și în funcție de gradul de ocupare. Seara o vom petrece cu prepararea cinei (dacă se dorește la comun) și vom dezbate primele impresii, dar și așteptările din zilele următoare.
Zilele 2 și 3: le vom petrece în cea mai mare parte la stâncă, dar și la cursurile specifice.
Ziua 4, duminică, 4 mai: după micul dejun, vom strânge tabăra și echipamentul, apoi urmează “ședința de stretching atârnați în coardă”, adică ultima pastilă de adrenalină ce se va desfășura în Cheile Oltețului.
DIFICULTATE: Tabără destinată atât începătorilor cât și pentru perfecționarea celor avansați
CAZARE: trei nopți la cort, tabăra aflându-se la 5 min distanță de trasee. Cei care doresc să se odihnească în condiții de confort sunt sfătuiți să-și facă rezervare din timp la una dintre pensiunile din zonă. Cea mai apropiată de tabăra noastră este Vila Nico.
MESELE: nu sunt incluse, fiecare participant având posibilitatea de a se aproviziona după propriul său gust. Există restaurant și terasă în imediata apropiere, în cadrul Vilei Nico, unde se pot servi mesele principale. Cinele se pot alege individual sau la comun.
Număr minim de participanți: 12
Raport intructori atestați per participanți: 1/4 pentru începători, 1/2 pentru avansați
ECHIPAMENT recomandat:
- încălțăminte trek, espadrile, ham, cască, lonjă de via-ferrata;
- pantaloni trek comozi la mișcările ample;
- polare, windstopper, căciulă în caz de vreme rece/seara, pelerină de ploaie;
- rucsac 20-35L;
- cort, sac de dormit, izopren;
- trusă medicală individuală;
- lanternă frontală;
- apă, pachet hrană.
În limita stocului disponibil, la cerere, se poate închiria, spre completare, echipamentul individual necesar cu: lonjă de via ferrata (25 lei/zi), ham (20 lei/zi) și cască (10 lei/zi). Din motive de igienă, vă rugăm ca espadrilele să vi le procurați singuri.
PREȚ: 890 lei ce include:
- instruire escaladă, alpinism clasic și via-ferrata;
- asistență permanentă în trasee;
- cursurile de pregătire, perfecționare precum și cele specifice (folosirea corectă a echipamentului de escaladă / alpinism, înțelegerea și aprofundarea cunoștințelor despre amaraje etc);
- echipament complet comun pentru escaladă / alpinism / via-ferrata: corzi, semicorzi, bucle echipate, carabiniere, anouri, coborâtoare etc;
- echipamentul comun și cel individual (la cerere) din tabără (cort, izopren, hamac, grătar, ceaun, ustensile de unică folosință pentru servirea mesei etc). Din motive de igienă, sacii de dormit nu sunt incluși.
Suplimentar:
- cheltuielile de transport până și de la Peștera Muierii;
- mesele (se vor face mese comune, de grup, sau pot fi luate la una din pensiunile din zonă);
- închirierea echipamentului individual necesar (după caz);
- alte cheltuieli personale.
Pentru ÎNSCRIERE, stabilire contact, completare echipament și alte detalii necesare:
- Vă puteți alătura echipei noastre direct din eveniment,
sau ne sunați GSM/Whatsapp: 0723228242 / 0758696060,
sau pe e-mail: asociatiaciresarii@gmail.com / mad4nomad@gmail.com;
- Achitați un avans de 350 RON. Achitarea integrală până la data începerii evenimentului.
- Daca evenimentul se va anula/amâna la inițiativa noastră, avansul va fi restituit integral.
Vă atenționăm asupra faptului că în cazul în care renunțați la eveniment, din orice motiv, sumele achitate vor fi returnate în următoarele condiții:
a. 100% din prețul integral al evenimentului, dacă renunțarea se face cu mai mult de 20 zile calendaristice înainte de data de început a evenimentului.
b. 50% din prețul integral al evenimentului, dacă renunțarea se face în intervalul 20 - 10 zile calendaristice înainte de data de început a evenimentului.
c. 0% din prețul integral al evenimentului, dacă renunțarea se face într-un interval mai mic de 10 zile calendaristice înainte de data de început a evenimentului.
IMPORTANT:
1. Vom crea un grup de discuții cu toate persoanele participante din mai multe motive:
- în vederea optimizării costurilor de transport prin înlesnirea participanților de a aplica metoda car-sharing;
- pentru oferirea tuturor informațiilor necesare cu privire la: condițiile de cazare, organizare, starea vremii, consultanță echipament individual, îndrumare etc;
- după realizarea evenimentului, va servi pentru schimbul de impresii video și poze între participanți.
2. Chiar dacă nu dorim acest lucru, numărul de locuri este strict limitat!
3. Toată informația necesară va fi prezentată participanților.
4. În cazul unor condiții meteo nefavorabile, pentru siguranța grupului, organizatorii au dreptul să modifice programul evenimentului. În caz de vreme TOTAL NEFAVORABILA ne rezervăm dreptul de modificare a perioadei de desfășurare a evenimentului și va fi comunicată din timp!
Acest eveniment este desfășurat împreună cu Asociația Montană Cireșarii