model contract

CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
NR. _______ / ______________

 

1.    PĂRȚILE CONTRACTANTE
1.1.    S.C. “Nomad Discover” S.R.L., cu sediul în str. Ghe. Rășină Cosma, nr. 9, Bran-Sohodol, jud. Brașov, J/8/329/2020, C.U.I. RO42262988, capital social: 25000 RON, cont RO47 RZBR 0000 0600 2162 0556, deschis la Raiffeisen Bank Agenția Bartolomeu, reprezentată prin Administrator Alexandru Ralea, în calitate de PRESTATOR

și

1.2.    _________________, cu domiciliul în _________________, CNP: _______, e-mail: _______, telefon: _______ în calitate de BENEFICIAR au încheiat prezentul Contract:

 

2.    OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1.    Obiectul prezentului Contract îl constituie efectuarea de către Prestator în favoarea Beneficiarului de activități turistice (în continuare – Activitate sau Activități, după caz), detaliate conform Anexei nr. 1, parte integrantă la prezentul Contract. Pentru fiecare Activitate solicitată vor fi încheiate separat Anexele nr. 1 - 4, în funcție de caz, toate Anexele fiind parte integrantă a prezentului Contract.

 

3.    DURATA CONTRACTULUI
3.1.    Prezentul Contract se consideră a fi în derulare începând cu data încheierii Contractului, până la _______.
3.2.    Durata Contractului poate fi prelungită prin voința comună a părților, prin Act Adițional.

 

4.    PREȚUL CONTRACTULUI
4.1.    Prețul serviciilor efectuate de prestator este stabilit în Anexa nr. 1, separat pentru fiecare Activitate solicitată.
4.2.    Plata se va efectua eșalonat sau integral, conform condițiilor stipulate în Anexa nr. 1, separat pentru fiecare Activitate solicitată. 
4.3.    În caz de neparticipare la Activitatea solicitată, neparticipare survenită din inițiativa Beneficiarului, toate plățile, stipulate în Anexa nr. 1, separat pentru fiecare Activitate solicitată, au un caracter rambursabil doar în condițiile stipulate în Anexa nr. 1.
4.4.    În cazul în care condițiile Activității, specificate în Art. 2. din Anexa nr. 1, separat pentru fiecare Activitate solicitată, suferă modificări, cu care Beneficiarul nu este de acord, Beneficiarul are dreptul să solicite rambursarea integrală a tuturor sumelor plătite conform Anexei nr. 1, separat pentru fiecare Activitate solicitată, iar Prestatorul are obligația să ramburseze integral aceste sume.
4.5.    Toate comisioanele bancare, precum și diferențele de curs valutar, pentru plățile aferente prezentului Contract sunt achitate de către BENEFICIAR. 
4.6.    Pentru Activitățile, prețul cărora este indicat în valută, valoarea finală a contractului poate suferi modificări din cauza diferențelor de curs valutar dintre data efectuării plăților și data desfășurării Activității. În aceste cazuri, cursul valutar de referință este considerat cursul comercial Raiffeisen Bank România la data începerii Activității. PRESTATORUL poate emite o factură de regularizare pentru diferența de curs valutar dintre momentul semnării contractului și data începerii evenimentului.

4.7. Prestațiile executate suplimentar atrag după sine negocieri separate.

4.7.    Pentru serviciile executate în afara teritoriului României, PRESTATORUL poate solicita plata serviciilor in EUR. 

 

5.    DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE PARTILOR
5.1.    Prestatorul se obligă:

  a.    Să informeze Beneficiarul înainte de semnarea prezentului Contract, cu privire la:
      •    caracteristicile principale ale Evenimentului (program, itinerar, nivel de dificultate, servicii incluse și neincluse);
      •    documentele necesare pentru participare (pașaport, viză, vaccinuri, autorizații speciale, după caz);
      •    cerințele de sănătate și condițiile medicale necesare participării.
  b.    Să comunice Beneficiarului, în timp util, toate informațiile necesare participării la Eveniment, inclusiv modificările intervenite după semnarea Contractului.
  c.    Să furnizeze Activitățile stipulate în descrierea Evenimentului, conform Anexei nr. 1, în conformitate cu reglementările legale în vigoare la data desfășurării Evenimentului și a standardelor profesionale aplicabile.
  d.    Să asigure echipament de bună calitate, conform condițiilor stipulate la fiecare Eveniment,  să utilizeze resurse de calitate și personal calificat.
  e.    Să acorde asistență promptă și adecvată, inclusiv prin furnizarea de informații privind serviciile medicale, autoritățile locale și sprijin practic, în cazul unor dificultăți întâmpinate de Beneficiar pe durata Evenimentului.
  f.    În cazul în care Prestatorul refuză să presteze una sau mai multe Activități conform Contractului, din alte motive decât Forța Majoră sau Cazul Fortuit, Prestatorul se obligă să ramburseze Beneficiarului toate plățile, stipulate în contract, cu excepția cheltuielilor ce au avut loc ca urmare a îndeplinirii corespunzătoare a serviciilor contractate reprezentând avansuri plătite, cheltuieli cu bilete și rezervări, comisioane bancare și alte cheltuieli rezonabile. 
5.2.    Prestatorul are dreptul să modifice sau să anuleze programul de călătorie, să schimbe tipul sau categoria mijloacelor de transport ori a unităților de cazare în anumite cazuri: calamități naturale, mișcări sociale, greve, războaie, pandemii, schimbări politice, stări de urgență decretate, întârzieri, anulări sau închideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, fără a notifica Beneficiarul și/sau Participantul, dacă acestea intervin într-un interval de timp care face imposibilă o notificare rezonabilă a Beneficiarului și/sau a Participantului. 
5.3.    Prestatorul are dreptul de a nu accepta Participantul la Eveniment, chiar dacă prezentul Contract a fost încheiat, în situațiile în care Prestatorul sau Ghidul apreciază că acesta nu întrunește condițiile minime necesare pentru participarea în siguranță la Eveniment. În acest caz, Prestatorul va recomanda o alternativă rezonabilă sau va anunța încetarea Contractului și va proceda la rambursarea sumelor achitate, conform condițiilor prevăzute în Anexa nr. 1 la prezentul Contract. Prestatorul nu are obligația de a furniza explicații suplimentare, în afara celor necesare pentru justificarea măsurii. 
5.4.    Beneficiarul se obligă:
  a.    Să plătească suma, reprezentând plata serviciilor efectuate de către Prestator, conform Cap. 5 al prezentului Contract.
  b.    În cazul în care Beneficiarul angajează servicii pentru un număr mai mare de Participanți, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
  c.    Să dețină asupra sa toate documentele necesare participării la Eveniment (carte de identitate/pașaport, viză, polițe de asigurare, certificate medicale, vaccinuri obligatorii), valabile la data desfășurării Evenimentului.
  d.    Beneficiarul poartă întreaga răspundere pentru respectarea prevederilor legale privind regimul vizelor, al documentelor de călătorie, regimul vamal, sanitar etc. ale țărilor de destinație sau tranzitate.
  e.    Să respecte regulile stabilite, instrucțiunile ghizilor și regulile de siguranță conform Anexei nr. 2 la prezentul Contract, precum și legislația statului/locului vizitat, regulile vamale, de frontieră, de securitate și de sănătate publică aplicabile.
  f.    Să dețină și să utilizeze echipamentul personal obligatoriu, comunicat de Prestator prin programul detaliat.
  g.    În situația încetării Contractului, survenită din inițiativa Beneficiarului, să plătească Prestatorului serviciile la zi, inclusiv toate taxele și comisioanele terților aferente conform Anexa nr. 1 la prezentul Contract.
  h.    În cazul în care Beneficiarul nu efectuează plățile în termenele și condițiile convenite, se obligă să plătească Prestatorului o penalitate de 0,15 % pe zi de întârziere din valoarea totală a Contractului. Valoarea penalităților poate să depășească valoarea facturilor emise.
  i.    Să răspundă direct pentru daunele provocate terților sau Prestatorului.
5.5.    Pe durata Evenimentului, în cazul unor dificultăți, Beneficiarul are dreptul să primească asistență din partea Prestatorului, constând în informații privind serviciile medicale, autoritățile locale și sprijin logistic sau practic.
5.6.    Beneficiarul are dreptul ca datele sale personale să fie prelucrate exclusiv în scopurile legate de desfășurarea Evenimentului, conform legislației aplicabile
5.7.    Transferul Contractului
  a.    Beneficiarul are dreptul să transfere prezentul Contract unei alte persoane care îndeplinește condițiile de participare la Eveniment, cu notificarea Prestatorului cu cel puțin 7 zile calendaristice înainte de data începerii Evenimentului.
  b.    Prestatorul are dreptul să perceapă un cost rezonabil pentru transfer, aferent formalităților efectuate, dar nu mai mult de costurile efective ocazionate de acest transfer.
  c.    În cazul în care Prestatorul nu primește în termenul stabilit de el și comunicat Beneficiarului și/sau persoanei care dorește să transfere Contractul aceste sume de bani, Contractul se consideră nemodificat, iar neparticiparea Beneficiarului la Eveniment nu îi dă dreptul acestuia de a solicita vreo rambursare de preț sau vreo despăgubire.
5.8.    Obligațiile comune părților
Părțile se obligă să păstreze confidențialitatea tuturor informațiilor primite pe perioada contractului și să respecte protecția datelor cu caracter personal, conform normelor în vigoare.


6.    RĂSPUNDEREA PĂRȚILOR
6.1.    Prestatorul răspunde pentru neexecutarea serviciilor asumate prin prezentul Contract, cu excepția situațiilor de Forță Majoră, Caz Fortuit, împrejurări neimputabile Prestatorului (precum întârzieri, anulări sau modificări de orar și itinerar ale mijloacelor de transport, pierderea bagajelor, defectarea sau accidentarea mijlocului de transport, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice, schimbări de program la obiectivele turistice ori imposibilitatea realizării unor trasee din cauza condițiilor meteo sau a altor cauze externe), precum și în cazul nerespectării regulilor de către Beneficiar, prevăzute în Anexa nr. 2. În aceste situații, Prestatorul nu datorează rambursarea contravalorii serviciilor achiziționate.
6.2.    Prestatorul nu răspunde pentru daune sau accidente cauzate de lipsa sau utilizarea necorespunzătoare a echipamentului personal obligatoriu, comunicat de Prestator prin programul detaliat.
6.3.    Beneficiarul este direct responsabil pentru prejudiciile cauzate terților sau Prestatorului.
6.4.    Beneficiarul declară pe proprie răspundere și își asumă prin semnarea prezentului contract veridicitatea și sinceritatea tuturor informațiilor furnizate, în caz contrar Prestatorul este exonerat de orice răspundere.

6.5.    Beneficiarul declară că este apt din punct de vedere medical pentru participarea la Evenimente, în caz contrar Prestatorul este exonerat de orice răspundere.  
 

7.    ÎNCETAREA CONTRACTULUI
Prezentul Contract încetează în una din următoarele situații:
7.1.    Durata contractului expiră și nici una din părți nu își manifestă voința de a-l prelungi prin Act Adițional.
7.2.    Dacă una din părți notifică cealaltă parte, prin preaviz scris, voința sa de a renunța la Contract. În acest caz, încetarea Contractului are efect doar după stingerea tuturor obligațiilor dintre părți. Părțile nu sunt obligate să motiveze renunțarea, cu excepția cazurilor prevăzute expres de lege.

 

8.    FORTA MAJORA ȘI CAZUL FORTUIT
8.1.    Părțile sunt exonerate de răspundere pentru neexecutarea, executarea cu întârziere sau parțială a obligațiilor contractuale în caz de forță majoră.
8.2.    Partea care invocă forța majoră va notifica cealaltă parte în termen de 10 zile de la data producerii forței majore și îi va comunica actele doveditoare ale acesteia.
8.3.    Notificarea se efectuează pe următoarele adrese de e-mail: mad4nomad@gmail.com pentru Prestator, și _______ pentru Beneficiar. 
8.4.    Prestatorul este exonerat de răspundere pentru neexecutarea, sau executarea cu întârziere sau parțială a unuia sau a mai multor Servicii din Activitate în caz de Caz Fortuit.
8.5.    În cazul anulării Evenimentului de către Prestator, din motive altele decât forța majoră sau cazul fortuit, Beneficiarul are dreptul la rambursarea integrală a sumelor achitate. Prestatorul poate oferi, cu acordul Beneficiarului, participarea la un Eveniment alternativ de calitate similară sau superioară.
8.6.    În situațiile în care intervin circumstanțe extraordinare și inevitabile (calamități naturale, epidemii, conflicte armate, restricții de călătorie) care împiedică executarea Evenimentului, Beneficiarul are dreptul să rezilieze contractul fără plata de penalități și să primească rambursarea integrală a sumelor achitate.

 

9.    SOLUTIONAREA LITIGIILOR
9.1.    Eventualele litigii se vor rezolva pe cale amiabilă, prin mediere, iar dacă acestea nu conduc la un acord, vor fi supuse instanțelor judecătorești de la sediul Prestatorului.

 

10.    LEGEA APLICABILA CONTRACTULUI
10.1.    Prezentul contract este guvernat de legislația română și de dispozițiile Codului Civil în vigoare la momentul încheierii contractului.
10.2.    Datele cu caracter personal furnizate vor fi prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016 și nu vor fi folosite în niciun alt scop decât cel al organizării activității, conform politicii de confidențialitate, cu care Beneficiarul este de acord în momentul contractării Activității, conform Anexei nr. 3. Politica de confidențialitate poate fi consultată pe pagina: https://gonomad.ro/site-privacy-policy.html

 

11.    CLAUZE FINALE
11.1.    Modificarea prezentului Contract se face numai prin Act adițional încheiat între părțile contractante.
11.2.    Prezentul contract reprezintă voința părților și înlătură orice altă înțelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
11.3.    Prezentul Contract a fost încheiat în limba română, astăzi, data de _______, în 2 exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.